01 7231 227 (spodnji vrtec) | 01 7232 900 (zgornji vrtec) vrtec.moravce-osjvmo@guest.arnes.si
             

Ekovrtec

 

Program dela za projekt EKO VRTCA v letošnjem vrtčevskem letu 2020/2021

 

Projekti, dejavnosti in izbrani natečaji so zajeti iz danega programa, ki je objavljen na spleti strani (https://ekosola.si/) omenjenega projekta. V letošnjem vrtčevskem letu bomo izvedli naslednje dejavnosti:

 

  1. a) ZGODNJE NARAVOSLOVJE:

PREHRANA, GIBANJE IN ZDRAVJE V INTERAKCIJI

Temeljni cilj projektne teme je, da dosežemo naslednje cilje:
– pristna, kakovostna, sledljiva in je del nas, našega okolja,
– zdrava hrana je tista hrana, ki je zaužita v pravi količini in na pravi
način,
– z gibalno dejavnostjo do dobrega počutja, gibalnega razvoja in odnosa s
svetom okrog nas.

 

  1. b) Izvesti aktivnost v okviru dveh obveznih tematkskih sklopov:

VODA – ENERGIJA – ODPADKI /KROŽNO GOSPODARSTVO

Vrtec s programom opredeli aktivnosti in oblike varčevanja z vodo in zdravega življenjskega sloga z vodo. Podrobnejšo temo in način izvedbe določi vrtec sam. Ozaveščanje o učinkoviti rabi energije, varčevanje z energijo, aktivnosti določi vrtec sam.

 

ŽIVETI S PODNEBNIMI  SPREMEMBAMI

Gre za problemski pristop načina seznanjanja z življenjskimi problemi, ki se pričnejo že v predšolskem obdobju. V pomoč pri izvedbi aktivnosti je pripravljen priročnik na temo “ŽIVETI S PODNEBNIMI SPREMEMBAMI IN SPREMINJATI SEBE”, ki je v jedrnati obliki povezuje vzgojitelje, starše s skupnim ciljem doseganja vzgojnih vrednot, da skozi izkustveno učenje dosežemo postavljanje temeljnih odnosov do okolja.

 

  1. c) Projekti/natečaji:

LIKOVNI NATEČAJ ZA KREATIVNE IZDELKE

 

MLEKASTIČNO! IZBEREM DOMAČE

Pot mleka od kmetije do kozarca (pot mleka od kmetije do kozarca, od kod prihaja slovensko mleko, s čim se krave prehranjujejo poleti in s čim pozimi, koliko mleka daje krava …)

 

  1. d) Sodelovati z enim obveznim  prispevkom, primer dobre prakse ali predstavitev, možnosti

Objava prispevka o uspešno izvedenem projektu in rezultatih v tematskem sklopu Zgodnje naravoslovje in tematskih skupinah pod rubriko.

 

Eko koordinatorici: Janja Levičnik Podržaj in Ana Gerčar.

 

 

Formativno spremljanje vremena v vrtcu

Otroci v naši skupini so zelo zvedavi in imajo radi izzive, zato že od septembra vsakodnevno spremljamo vreme v Moravčah. Vsak dan posebej določimo dežurnega otroka za vreme, ki si vreme skozi okno ogleda ter ga določi v iz filca izdelani vremenski hišici tako, da s priponko na vrvico namesti vremenski simbol, ki je prišit na krog. Nato skupaj na koledarju poiščemo določen dan, kamor nalepi sličico vremena.

Ob koncu preteklega meseca cela skupina sodeluje pri iskanju primernega števila lego kock in postavljanju stolpčnega prikaza številčnega pojava določenega vremena v mesecu. Nato jih skupaj preštevamo, primerjamo višino posameznih stolpcev in ob odprtih vprašanjih razmišljamo o vremenskih pojavih …

Zapisala: Ana Gerčar.

          

Sodelovanje v natečaju »Trajnostna energija«

 

Z otroki s skupine Čebelice smo preko pesmice Čebelica (avtorja Janeza Bitenca) spoznavali čebele, njihov način življenja in pomembnost le-teh za naš obstoj pri opraševanju rastlin in tudi pridelavi medu, ki je za ljudi pomemben predvsem v svetu vsakdanje kulinarike. Nadalje smo spoznavali medveda, saj je sladkosnedec prav tako kot mi navdušen nad uživanjem medu. Vodilo oz. naše sporočilo lika Sladkosnedega medveda s čebelami je: MEDA POLNA SKLEDA – VARUJMO ČEBELE.

 

Ana Gerčar.

 

PROJEKT MLEKASTIČNO

 

Smo skupina Čebelice, katero obiskuje 19 otrok, starih med 3 in 4 leta. Naš vrtec je že več kot deset let vključen v projekt EKOVRTCA, katerega podprojekt je Mlekastično.

V začetku leta koordinatorici izbereva projekte in dejavnosti, kar najbolj primerne za naš vrtec. Za sodelovanje pri omenjenem projektu sem se odločila, ker se mi zdi pomembno, da otroci vedo,        kako poteka mlečna pot; torej, kako mleko preko različnih poti pride do naše mize. Skozi proces projekta smo skupaj spoznavali še marsikaj novega in zanimivega. Osredinili smo se tudi na druge živali na kmetiji, najprej pa sem s sodelavko zasnovala načrt.

Pri socialni igri Poišči skupno žival smo spoznavali izgled posamezne živali; vsak otrok je izžrebal polovico sličice domače živali in drugo polovico poiskal pri otroku iz skupine.

Razvrščali smo sličice domačih živali in spoznavali, kako poimenujemo samice, samce in mladičke.

Z igračami domačih živali, ki smo jih razvrščali glede na različne kriterije: daje/ne daje mleka, daje/ne daje volno, ima 4/nima 4 noge, daje jajca/ne daje jajc, so otroci zelo radi sodelovali in komaj čakali, da bodo na vrsti. Živalim so preštevali noge, roge in si ogledovali, ali imajo vime ali tega nimajo. Tudi pri prosti igri so se veliko igrali z živalicami, jih postavljali v vrsto, kolono in jim gradili ograde. Na spletni strani ekosola.si smo si pod predlogami video posnetkov in ppt vsebin ogledali pot mleka od kmetije do mize. Za konec razvrščanja smo izdelali plakat, kamor so otroci prirejali živali in jih nalepili nanj – ali nam žival daje mleko/nam ne daje mleka.

Skozi 14 dnevni projekt smo oblikovali našo 3D kravo LISKO. Otroci so sprva natrgali časopisni papir, s katerim smo kaširali oblikovano kravo iz škatle, balona in tulcev. Otrokom sem s pripovedovan je priredbe pravljice  Olga, avtorice LAURENCE BOURGUIGNON, v obliki kamišibaja ter kot glasbeno pravljico opisala, kaj krave jedo. Prevedla sem slovaško pesem Kravy, neznanega avtorja, jo priredila in jo otrokom večkrat zapela in predvajala klavirsko spremljavo, saj je melodija pesmi spominjala na gibanje krav. Z glasbeno didaktično igro, počasno/hitro igranje na flavto, so otroci, razdeljeni v skupini, gibalno ponazarjali hojo poačsnih/hitrih krav, se pri tem urili v pozornosti, vztrajnosti.

Iz kartona sem oblikovala »modele« krav mlekaric, primernih za molžo. Vodo smo obarvali belo in jo vlili v rokavico – vime, kjer so se otroci preizkusili v molži. V toplejših dneh pa imamo v okviru tega projekta ob svetovnem dnevu mleka, namen obiskati kmetijo, kjer nam bodo pokazali, kako se molze. V samem procesu projekta smo uživali prav vsi udeleženci, tako vzgojiteljice, predvsem pa otroci.

Ana Gerčar.

 

Tel: 01 7231 227 (spodnji vrtec)
Tel: 01 7232 900 (zgornji vrtec)
E-pošta: vrtec@osmoravce.si
E-pošta: vrtec.moravce-
osjvmo@guest.arnes.si

Splet: www.vrtec-moravce.si

julij 2021
P T S Č P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031